Wednesday 12 August 2015

Bagaimana mendidik anak agar lepas sekolah terus mandi

Assalam semua. Maafkan Emy kerana lama menyepi. Ditakdirkan Emy mengandung dan mengalami alahan yang teruk. Nasib ibu sudi membantu. Selama 2bulan tinggalla emy di rumah ibu di putatan. Hehe.

Harini Emy nak kongsi tips bagaimana untuk mendidik anak agar pulang dari sekolah anak-anak akan langsung mandi tanpa di suruh. Ha mesti ramai ibu bapa yang selalu bising suruh anak2 mandikan lepas balik dari sekolah?

Tips nya mudah sahaja. Semuanya bermula pada hari pertama persekolahan. Sebelum memulakan sesi baru sekolah, pastikan ibu-ibu membuat list apa yang anda inginkan dari anak anda.

Sebagai contoh, anda mahukan anak mandi lepas pulang sekolah? Maka pada hari pertama dan minggu pertama persekolahan, selepas balik sekolah ajar anak untuk terus simpan beg dan mandi. Selepas mandi baru bole makan tengahari. Selepas minggu pertama ni, percayala cakap emy. Anak anda akan terbiasa dengan rutin ini dan akan ke tandas untuk mandi tanpa di suruh.

Mudahkan? Kenapa Emy bagi cadangan yang mudah ni? Sebab inilah yang Emy lakukan pada anak Emy sejak dari hari pertama sesi persekolahan mereka. Akhirnya sekarang tanpa di suruh mereka akan pegi mandi dahulu baru makan nasi. Selepas makan nasi mereka di benarkan main atau melakukan kerja rumah.

Jadi kepada ibu yang ingin mendidik anak anda, bermulala pada hari pertama dan minggu pertama persekolahan. Buat jadual harian sekiranya anda rasakan anda terlalu sibuk untuk mengingatkan mereka. Pastikan anak anda rujuk jadual yang diberikan sebelum melakukan sesuatu.

Jika anda inginkan anak anda kekal bertenaga sepanjang sesi persekolahan, bolehlah hubungi emy di talian 014-3643214. Emy menjual produk shaklee secara berdaftar dan Emy mempunyai produk yang sangat sesuai untuk anak anda. Penghantaran produk secara percuma dari putatan ke tuaran. Luar kawasan boleh menggunakan pos. Terima kasih.

Shaklee putatan
Shaklee tuaran
931613
014-3643214

No comments:

Post a Comment