Thursday 13 August 2015

JANGAN AMBIL MEALSHAKE SHAKLEE

Assalamua'laikum. Alhamdulillah harini Emy terpanggil untuk berkongsi sedikit mengenai Mealshake shaklee. Emy tahu, ramai ibu-ibu sedang berusaha untuk membantu anak-anak yang hadapi masalah tidak mahu makan, kurang fokus di dalam kelas, kerap demam selsema dan banyak lagikan?

Jangan risau. Entry Emy harini adalah berkaitan mealshake. Emy sengaja je tulis entry dalam bentuk negatif hehe. Jangan marah yea ibu-ibu. Insyallah tiada yang negatif mengenai mealshake shaklee. Dan Insyallah hanya yang baik-baik sahaja.

Beberapa tahun yang lalu, semasa Emy rajin membuat biskut raya untuk berjualan, kesihatan anak-anak ditahap tidak memuaskan. Seminggu sekali Emy terpaksa bawa ke klinik untuk rawatan DEMAM!! Kalau selsema Emy memang tidak akan bawa ke klinik sebabnya demam mereka macam tidak pernah berhenti huhu.

Pelbagai ubat telah ditelan, pelbagai vitamin telah diberikan. Sampai sampel darah diambil untuk memeriksa kuman dalam badan namun semuanya negatif. Dan Emy SUSU BADAN SEPENUHNYA sampai berumur 6Bulan dan memperkenalkan makanan lembut kepada mereka. Namun mereka masih menyusu badan sehingga berusia 3Tahun ke atas.

Pada hujung tahun 2012, team kami telah melakukan majlis raya bersama anak yatim dan ketika itu Emy membawa anak Emy yang demam panas dan muntah2 ke majlis kerana Emy merupakan salah seorang AJK bertugas. Masa di sana, rakan2 nampak sendiri keadaan anak yang terlalu lemah dan kurus.

Awal tahun 2013, seorang kawan telah memperkenalkan mealshake kepada Emy. Masa ingin membeli, Emy jujur cakap memang terasa berat. Emy tutup mata sahaja bayar dengan doa semoga Allah bantu aku sembuhkan anakku.

Alhamdulillah pada minggu pertama pengambilan, selera makan anak bertambah. Peningkatan berat juga bole dinampak (anak pertama skala timbangan di paras kuning , underweight). Semasa bawa ke klinik doktor memuji terdapat peningjatan berat badan walau sedikit.

Sebulan berlalu dan Emy masi meneruskan memberi mealshake. Yang Emy perasan ialah TIADA DEMAM!! Selama sebulan langsung tiada demam. Berbulan2 tiada demam sehinggalah satu hari tiba2 anak demam. Namun selera makan masih banyak dan TIADA MUNTAH!! Huhu. Syukur sangat2 kepada Allah kerana membantu seorang ibu dalam kebuntuan.

Khasiat mealshake Emy kongsikan bersama rakan-rakan dan akhirnya Emy berniat untuk menjual shaklee sepenuh masa. Alhamdulillah bukan anak2 sahaja yang minum. Emy juga mempunyai beberapa orang pelanggan dewasa yang ingin menambah berat, mengandung, orang tua yang tidak mampu mengambil pil dan banyak lagi.

Bacaan untuk entry manfaat utama mealshake sila klik link diberikan

http://emyashura83.blogspot.com/2015/03/manfaat-mealshake.html

Terima masih di atas kesudiaan untuk membaca entry Emy pada kali ini. Berdasarkan kepada testimoni yang ada, Insyallah semoga memberi manfaat kepada semua.
 Terima kasih.


Shaklee putatan - tuaran - putatan
931613
0143643214

No comments:

Post a Comment