Monday 9 March 2015

JERAWAT MAKIN BANYAK APABILA MAKAN VITAMIN

Assalamua'laikum. Alhamdulillah hari ini Emy berkesempatan untuk mengarang satu lagi entry mengenai jerawat makin banyak apabila makan vitamin. Bila kita baca atau alami rasa macam pelik ada, tertipu pun ada. Namun janganlah bimbang. Kenapa? Haaa, Pernah dengar perkataan 'Healing Crisis' atau 'Fasa Penyembuhan'?

Apabila anda makan vitamin untuk kecantikan kulit, anda akan mengalami fasa penyembuhan di mana jerawat dan minyak pada muka akan keluar berlebihan. Kadang-kadang perkara ini akan mencetuskan rasa malu untuk berjumpa dengan orang kerana kulit muka makin teruk.


Namun anda tidak perlu bimbang. Teruskan pengambilan vitamin anda. Pastikan anda mengambil sekurang-kurangnya 3 Liter air sehari dan mengelakkan makan makanan berminyak, makanan segera, merokok dan teruskan mengambil vitamin seperti sebelum ini. Jangan berhenti walaupun jerawat bernanah keluar di muka kita.

Kenapa ini terjadi? ini adalah kerana apabila tubuh kita terlalu banyak toksin, minyak dan kotoran, ia akan keluar melalui kulit kita. Oleh sebab itula muka kita makin berjerawat selepas mengambil apa-apa vitamin. Ia berbeza dengan produk kecantikan yang di sapu pada kulit muka kita. 

Jadi apakah checklist kita?  

* Mengambil sekurang-kurangnya 3 Liter air sehari
* Kerap membersihkan muka
* Elakkan makanan berminyak
* Teruskan pengambilan vitamin


Sekiranya anda mempunyai masalah jerawat dan ingin merawatnya, anda bolehla hubungi saya di talian 014-3643214 atau wassap pun boleh. Alhamdulillah setakat ini beberapa orang pelanggan Emy sendiri sudah mencuba produk ini dan berpuas hati. Terima kasih. 


SHAKLEE TUARAN 
SHAKLEE PUTATAN
931613
014-3643214

No comments:

Post a Comment