Wednesday 31 May 2017

Kepentingan makan vitamin ketika hamil

Assalam dan salam sejahtera. Harini Emy terpanggil sekali lagi untuk menulis di blog Emy setelah sekian lama menyepi huhu. Entry Emy kalini berkisar tentang aturan pengambilan vitamin ketika hamil. Pengambilan vitamin haruslah diambil pada waktu yang tertentu bagi memastikan pengambilannya dapat diserap dengan betul oleh badan.

Menjaga kesihatan ketika hamil sangat penting bagi semua ibu. Ini adalah kerana kebiasaanya ibu hamil memerlukan lebih nutrien untuk memastikan kesihatannya pada tahap optimum. Pengambilan nutrien dan zat harus ditambah daripada kebiasaanya kerana ianya adalah untuk ibu dan anak yang dikandung.

Namun begitu, ibu hamil juga harus tahu apakah supplemen yang boleh dan harus dielakkan serta bilakah waktu paling sesuai untuk mengambilnya.

KEPERLUAN PENGAMBILAN VITAMIN

Amalan diet seimbang sememangnya wajib diamalkan ketika hamil. Namun harus diketahui pengambilan vitamin ketika hamil atau pra natal sama penting bagi menampung keperluan nutrien pada bayi yang dikandung.


Vitamin seperti asid folik, zat besi, kalsium dan vitamin c adalah antara vitamin tambahan yang diperlukan oleh badan ketika hamil. Multivitamin ini dapat membantu melengkapkan sumber nutrisi yang diperoleh daripada makanan yang kita ambil dan membantu dalam tumbesaran anak dalam kandungan.



Pengambilan vitamin ini tidak akan menyebabkan ibu hamil gemuk atau bayi anda membesar lebih dari biasa ketika di dalam perut. Ia sangat penting sebagai pelengkap kepada diet seimbang ketika hamil.

SUPPLEMENT MINYAK IKAN TERBAIK UNTUK ANAK

Tahukah anda Minyak ikan mampu merangsang minda dengan mengambil asid lemak seperti Omega 3, omega 6, DHA, dan EPA dalam kuantiti dan komposisi yang sesuai seawal tiga bulan pertama kehamilan ibu.

Ia sangat digalakkan diambil kerana badan kita tidak mampu menghasilkan asid lemak ini dengan sendiri sahaja dan hanya boleh diperoleh daripada makanan yang diambil.


Fungsi minyak ikan ini adalah bagi membantu fungsi otak bayi seperti memori fokus, dan membantu pembelajaran setelah dilahirkan. Namun setakat ini, Omega Guard shaklee sahaja menjalani penyulingan 3 kali bagi mengelak lebihan merkuri tercampur sekali di dalam produk minyak ikan.

PENTINGNYA MENGAMBIL SUPPLEMENT UNTUK TULANG

Bagi wanita hamil, pengambilan suplimen untuk tulang sangat penting. Suplimen ini bertujuan untuk membantu dalam pembentukan tulang dan jisim kepadatan tulang anak dalam kandungan.

Selain itu, pengambilan suplimen tulang ketika hamil wajib diambil bagi setiap ibu hamil bagi memastikan anak yang dikandung mendapat KALSIUM yang mencukupi. Sekiranya kalsium yang disalurkan kepada anak tidak mencukupi, secara otomatik anak yang dikandung akan menyedut kalsium dari tulang dan gigi si ibu. Menakutkan bukan?

Pastikan anda memilih suplimen kalsium yang mengandungi MAGNESIUM bagi membantu penyerapan kalsium untuk badan.


Tambahan juga untuk para bakal ibu.. Jika anda mudah mengalami krem kaki, sakit tulang belakang ketika hamil atau saat hendak melahirkan, sakit gigi, suplimen kalsium adalah pilihan utama anda.

Sekian sahaja info untuk anda kali ini. Emy berharap entry Emy kali ini sedikit sebanyak dapat membantu ibu hamil di luar sana.. Jangan lupa, FOLIC ACID untuk bayi anda tau.. 😘😘😘

Pssst.. Kalau ingin dapatkan produk shaklee bole juga wassap Emy ya.. 014-3643214


Terima Kasih.


931613
Siti Emylia
014-3643214
Pengedar shaklee Tuaran
Pengedar shaklee putatan

No comments:

Post a Comment