Wednesday 9 September 2015

Rawatan gegata



Assalam semua. Nah sapa pernah kena gegata? Merana sungguh jika terkena gegata ni. Baru-baru ni anak pertama emy terkena serangan gegata ni. Bermula dari kaki, kemudian dia garu habis satu badan penuh kena. Macamana hendak elak? Apa penyebab? Jom jemput baca entry emy kalini.

Apakah itu gegata?
Pelbagai gelaran untuk gegata ni. Org semenanjung ada yang panggil gata-gata, ada panggil geligata, ada panggil lapar garam. Apapun panggilan nya, basic nya tetap sama. Bila kena memang gatal habis.

Macamana rupanya gegata?
Ni merupakan gegata yang anak emy kena tu. Makin digaru makin bengkak dan merebak. Kesian kalau anak kecil yang kena. Nak larang garu memang tak dapat.












Bagaimana gegata boleh timbul?
Masa anak kedua kena serang, emy banyak dapatkan info tentang gegata. Penyebab utama gegata adalah kerana masalah imun badan yang menurun.

Bagaimana merawatnya?
Masa anak kedua dulu kena, emy pernah bawa ke klinik. Tapi doc bagi ubat selsema sahaja. Tujuan untuk anak rasa mengantuk dan berhenti menggaru. Tetapi dengan bagi ubat selsema tidak merawat. Jadi emy tanya doktor tempat lain. Katanya bagi vitamin c setiap hari untuk tingkatkan imun badan.


Kemudian emy sapu cream serbaguna dari shaklee herbal blend untuk mengurangkan bengkak dan gatal. Setiap kali tumbuh bengkak yang baru, emy akan sapu cream tu. Nanti selepas beberapa minit memang bengkak akan surut.

Emy juga bagi nutriferon untuk meningkatkan imun badan anak. Sepaket sahaja sehari untuk imun badan. Alhamdulillah emy nampak peningkatan dan masalah gegata makin berkurang. Emy tidak henti berikan vitamin c. Emy masih berikan walaupun gegata berkurang.


Sekiranya anak anda juga menghadapi masalah gegata ini, anda bolehlah mencuba untuk memberikan vitamin c dan herbal blend shaklee. Jika ada duit lebih, nutriferon juga sangat bagus jika diberikan. Tiada salah kita mencuba untuk kesihatan anak.

Penghantaran barang shaklee secara percuma dari tuaran hingga putatan. Dapatkan juga konsultasi percuma selepas membeli dengan saya. Dijamin produk shaklee sangat berkesan. Terima kasih di atas kesudian anda membaca.


Shaklee Tuaran
Shaklee Putatan
931613
0143643214

No comments:

Post a Comment