Wednesday 4 March 2015

Periuk Berkerak?

Assalam. Alhamdulillah Emy ambik masa sekejap je yea nak update pasal test yang Emy buat masa 11februari 2015. Beberapa bulan yang lalu Emy terhanguskan periuk di rumah. Hehe. Jadi Emy try salah satu produk shaklee, basic H untuk bersihkan periuk Emy.



Sebelum buat test ni, Emy pernah try juga pada periuk yang sama tp xberhasil. Tetap berkerak malahan kena sental pakai dawai besi pula. Pada kalini, Emy punya resepi campuran berbeza hehe. Macam mana caranya? 



Emy letak beberapa titik basic H pada periuk. Kemudian Emy tambahkan air paip dalam segelas macam tu. Emy biarkan melebihi 2jam.  Emy cuba gosok pakai span sabun cuci piring tu dan perlahan-lahan kerak tertanggal.

Jadi ada beberapa bahagian yang keraknya Masyallah degil betul. Jadi Emy telah menambah dlm 3titik lagi basic H ke dalam air rendaman tersebut. Selepas sejam, Emy cuba lagi dan kali wallaahhh... cantik berkilat..



Sebenarnya Emy juga telah mencuba basic H untuk menghilangkan kotoran pada baju adik yang berwarna pink dan putih. Baju tersebut telah terkena Tiger Balm yang berwarna seperti oren dan melekat pada baju. Takut untuk menggunakan clorox, Emy telah menggunakan Basic H untuk membantu melunturkan warna tiger balm tersebut. 

Hasilnya? Baju tu tidakla Emy katakan rosak seperti direndam clorox dan tidak putih seperti clorox. Namun kesan kotor berkurang berbanding sebelumnya. Memang hebat. Sampaikan adik ingat Emy menggunakan vanish. Walhal tiada vanish pun di rumah. Alhamdulillah Emy happy dan adik pun happy. Hehe. 




Harga basic H ni xmahal pun. Berbaloi dengan tempoh penggunaan. Mcm Emy pakai bila perlu je. Sekarang je lebih kerap sebab pakai untuk cuci kasut anak-anak. Emy dah berhenti menggunakan clorox dek Kerana geram beberapa kali kain rosak akibat penggunaan clorox.

Jika anda ingin dapatkan info lebih lanjut mengenai produk, bolela wassap atau msg Emy di talian 014-3643214. Insyallah konsultasi diberikan percuma untuk pelanggan Emy. Produk ini juga dijamin selamat, bersih dan halal. Pernah masuk dalam oprah winfrey show tau hehe.

Terima kasih kepada anda yang sudi membaca entry Emy pada kali ini. Diharap dapat memberikan harapan kepada semua periuk-periuk di luar sana hehe. Assalam.

Shaklee tuaran - putatan
931613
0143643214

No comments:

Post a Comment