Saturday 21 February 2015

Rawatan Gout


Assalam. Alhamdulillah sekali lagi Emy diberikan kesempatan utk berkongsi kisah benar  yang terjadi pada hidup Emy beberapa minggu yang lalu. Kisah mengenai penyakit gout yang dihidapi oleh atuk Emy sejak bertahun-tahun yang lalu.


Apakah itu gout??? Gout ialah sejenis penyakit yang terjadi akibat lebihan asid urik dalam badan. Akibatnya pesakit akan berasa sakit di bhgn sendi di sesetengah tempat seperti buku lali, tangan, dan kaki.



Selalunya pesakit gout dilarang atau mengurangkan  makan makanan seperti kekacang, limau, dan mknan laut  seperti udang atau ketam. Makanan ini boleh menyebabkan terkumpulnya asid urik yang banyak di dalam badan dan menyebabkan terjadinya gout.

Ok... Berbalik kepada cerita atuk Emy pula ya.. Atuk Emy berasl dari Negeri Sembilan.. Jadi baru-baru ini beliau dan nenekku telah ke sabah melawat anak cucunya. Jika ke Sabah semestinya makanan laut pilihan hati semua.

Selepas beberapa hari memakan makanan laut sahaja, atuk Emy yang sememangnya mempunyai masalah gout yang kronik, mengalami bengkak di kaki hingga menyebabkan kesukaran untuk berjalan. Jadi Emy teringat testimoni beberapa orang rakan mengenai produk shaklee untuk masalah gout.

Bermula tengahari Emy telah menyarankan atuk Emy menelan Alfalfa yang sememangnya elok untuk mengurangkan asid dalam badan dan juga omega guard bagi mengurangkan inflamasi. Emy juga membancuh performace drink untuk minuman atuk beberapa kali.

Esoknya, bila atuk tunjukkan bengkak di kaki berkurang, Emy sangat terkesima. Terkejut kerana sebelum ini kita hanya mendengar sahaja  testimoni orang tetapi pada hari itu, Emy telah membantu atuk untuk mengurangkan kesakitan akibat masalah gout. Alhamdulillah kini Emy sangat gembira terutama untuk membantu sesiapa sahaja yang menghadapi masalah gout..



Jika anda juga merupakan salah seorang pesakit gout, jom wassap emy di talian 0143643214 dan Emy akan berikan konsultasi percuma buat semua pelanggan Emy. Cara pengambilan produk juga sangat penting bagi membantu mengurangkan masalah gout.

*** Gambar hasil dari mr google. Tq

Shaklee tuaran
Shaklee putatan 
0143643214
931613

No comments:

Post a Comment