Wednesday 17 September 2014

masalah kesuburan bagi lelaki

Masalah kesuburan bukan sahaja terjadi kepada wanita tetapi juga kepada para lelaki. Terdapat berbagai faktor menyebabkan masalah kesuburan ini. Masalah Kesuburan terjadi akibat dari penurunan dalam kualiti dan kuantiti sperma lelaki. Terdapat juga kajian menunjukkan bahawa peratusan masalah kesuburan terhadap wanita adalah 40%, lelaki adalah 40% dan kedua2nya adalah 20%.

Faktor Utama Masalah Kesuburan Bagi Lelaki

* Beguk
Perkembangan beguk Selepas Akhil Baligh Mampu Merosakkan Sel2 Yang Menghasilkan Sperma. Namun begitu, Kajian Menunjukkan Hanya Segelintir Sahaja Yang Mengalami Masalah Mandul Kekal Akibat Dari Perkembangan Beguk Ini. Setengah Dari Lelaki Pula Hanya Mengalami Masalah Pada Sebelah Buah Zakar Sahaja.

* Kencing Manis Atau Diabetes
Dikatakan Juga Bahawa Tiap Lelaki Yang Mempunyai Masalah Kencing Manis Akan Mempunyai Kesan Memiliki Kualiti Sperma Yang Elok.

* Tekanan Dalam Pekerjaan Atau Terlalu Penat
Bagi Sesetengah Lelaki, Apabila Terlalu Penat kualiti sperma mereka Juga Terjejas. Oleh Itu, Apabila Para Suami Pulang Ke Rumah, Pastikan Diberikan Layanan Yang Sewajarnya. Ya, Ibu2 Pun Penat Tetapi Tiada Salahnya Beralah Untuk Suami Tercinta. Hehe

* Terdedah Kepada Kepanasan Yang Melampau
Tahukah Anda Bahawa Haba Mampu Menjejaskan Kualiti Sperma Pada Tubuh Badan Seorang Lelaki? Disebabkan Inilah Para Lelaki Tidak DIgalakkan Untuk Berendam Terlalu Lama Di Dalam Tab Mandi Yang Panas Atau Suam. Keadaan Ini Boleh Menjejaskan Bilangan Sperma Normal Seorang Lelaki

* Tabiat Meminum Alkohol
Meminum Alkohol Adalah Tidak Dibenarkan Di Dalam Islam. Alkohol Yang Bersifat Panas Mampu Merosakkan Sperma Seorang Lelaki. 

* Pembedahan Atau Kecederaan
Trauma Yang Serius Ke Atas Buah Zakar Boleh Menjejaskan Pengeluaran Sperma dan Jika Tidak Dirawat, Ianya Boleh Menyebabkan Kepada Kemandulan Kekal. Punca Trauma Atau Kemalangan Akibat Bersukan Mampu Memecahkan Saluran DarahYang Membekalkan Darah Kepada Buah Zakar Lelaki. 

* Keadaan Fizikal Sperma Yang Tidak Normal
Dalam Sesetengah Kes, Terdapat Juga Lelaki Yang Mampu Mengeluarkan Air Mani Namun Tidak Mempunyai Sperma Yang Berkualiti. Ini Terjadi Berkemungkinan Kerana Masalah Saluran Yang Tersumbat Atau Kecacatan Epidimis Yang Menghalang Sperma Untuk Bergabung Bersama Dengan Air Mani Yang DIlepaskan. 

Di Bawah merupakan Gambar Sperma Normal Bagi Seorang Lelaki Yang Telah Diambil Melalui Mikroskop.
Normal sperm morphology picture


Di Bawah Ini Pula Menunjukkan Jenis Sperma Yang Tidak Normal.

Tapered head sperm abnormality

Bent neck sperm abnormality

Rawatan Untuk Masalah Ketidaksuburan Pada Lelaki

Baru2 Ini, Ada Beberapa Orang Bercerita Mengenai Kebaikan Nutriferon. Yang Paling Terkejut Adalah Testimoni Dari Seorang Rakan mengatakan Rakan Karibnya Mempunyai Masalah Untuk 'Hidup'. Pelbagai Rawatan Telah Dijalankan Termasuklah berjumpa Dengan Pakar Sehingga Menelan Belanja Beribu2. Namun Masalah Tetap Ada. Hendak DIjadikan Cerita, Kebetulan Satu Hari Si Suami Nih Jatuh Sakit, Demam N Selsema. Jadi Si Isteri Pun Memberikan Si Suami Makan Nutriferon Sehari 2 Paket. Esoknya Si Suami Merasakan Kelainan. Sejak Dari Si Suami Sakit, Mereka Tidak Mempunyai Masalah Keintiman Lagi. Sory Kalau Agak Keterlaluan Namun Hanya Ingin Berkongsi Sahaja.

Jadi Untuk Dijadikan Cerita, Terdapat Beberapa Produk Shaklee Yang Sangat Sesuai Untuk Diambil Oleh Para Lelaki Yang Mempunyai Masalah Kesuburan. 

* Nutriferon  
* COQ10
* Vitamin E 
* Zinc - uniknya produk shaklee, para lelaki boleh mengambil zinc selama mana yang anda mahu tanpa menyebabkan kanser prostat seperti produk2 di luar sana. 

No comments:

Post a Comment