Sunday 19 February 2017

Restoran Seafood Sedap D Sabah

Assalam dan salam sejahtera semua. Alhamdulillah baru-baru ni rakan pejabat suami belanja makan d Gayang Seafood Restaurant. Memang one of the best seafood restaurant di Sabah ni. Sesiapa yang datang Kota Kinabalu wajib singgah sini.

Jadi hari ini, Emy nak bagi review sikit beserta gambar untuk tatapan semua. Manalah tahu kan. Lepas tengok gambar-gambar dan review dari Emy ni terus terasa nak masukkan TO DO LIST / A MUST GO PLACES in Sabah hehe.
(Siput Tarik)

Haritu, kami order 4 jenis lauk sahaja. Udang masak mentega kering, cendawan masak sos tiram, siput tarik (paling famous d Sabah) dan ketam masak telur masin. Saiz hidangan kami ambil setengah kilo sahaja bagi setiap jenis lauk untuk 6 orang dewasa dan 2 orang kanak-kanak.

(udang masak mentega)





Harga setiap jenis makanan laut adalah berbeza mengikut jenis, size dan musim. Kadangkala harga udangnya semurah rm35 sahaja sekilo. Tapi aritu kami pergi ke sana dalam rm55 sekilo.


Yang paling menarik di sini adalah anda bole memilih sendiri hidupan laut yang anda ingin makan semasa masih hidup lagi. Memang dijamin SEGAR! Dari udang, ikan, belut, ketam mahsuri, ketam bakau, semua hidupan-hidupan ini masih hidup sebelum di masak.

(Ketam Lembut)

  • Jadi kalau korang terasa untuk makan seafood pada harga yang memuaskan hati, bolela singgah di gayang seafood. Memang terbaek. Tapi jangan lupa telan Phytocol plua dulu untuk elak kolestrol anda melonjak naik tau hehe.. 

Shaklee Tuaran
Shaklee Putatan
014-3643214








No comments:

Post a Comment